Tęsiant kelionių po Varšuvą tramvajais ir metro temą, siūlau antrą variantą. Primenu, kad pirmą maršrutą, kur siūlau aplankyti Krolikarnia rūmus ir parką galima rasti čia:
Taigi, antras maršrutas. Palei II metro liniją – iš senų laikų į modernią Varšuvą.

Kelionę pradėdame Senamiesčio širdyje, Pilies aikštėje (beje, apie Pilies aikštę ir jos įdomybes viską surašiau ŠIAME ĮRAŠE). Apsižiūrime aplink, surandame laiptus į apačią ir nusileidžiame į tramvajaus stotelę Stare Miasto 01 (matosi nuotraukoje po kaire), sulaukiame bet kokio tramvajaus ir važiuojame per Vislą į Pragos pusę 2 stoteles. Išlipame stotelėje Dw. Wilenski (taip, teisingai verčiate – Vilniaus stotis. Bet tai jau yra kitas pasakojimas).
Prieš jumis pagrindinė Lenkijos pravoslavų bažnyčia. Verta užeiti, ir jeigu atidaryta žemutinė cerkvė – nusileisti į apačią. Jau važiuojant per Vislą turėjote pastebėti iš savo kairės pusės didžiulį parką ir užrašą – ZOO. Jums čia, jeigu norite nudžiuginti vaikus, bet šiuo atveju neplanuokite nieko kito šiai dienai.
Nuo Dw. Wilenski stotelės galima pasukti dešinėn ir paieškoti tokių gatvių kaip Bialostocka, Zabkowska, Brzeska. Tai viena seniausiu Pragos rajono dalių. Gatvės, kiemai, namai – daug čia yra prieškarinių momentų. Tuo pačiu laiku, tai yra vienas nesaugiausiu Varšuvos rajonu. Nieko blogo neturi atsitikti, bet verta turėti akys aplink galvą. Yra laiko ir patinka vieta kurioje randatės? Pirmyn iki Koneser! Degtinės fabrikas šiandien yra pakeistas į vieną iš žaismingų ir modernių vietų. Nuo tramvajaus stotelės Koneserį lengvai pasieksite per 15 minučių.
Koneser Koneser Pragos gatvės
O dabar į naują! Grįžkite prie metro stoties Dw. Wilenski ir važiuokite Ksiecia Janusza kryptymi. Pakeliui pravažiuosite per Stadioną, po Vislos upe, Koperniko mokslo centrą, Senamiestį… Kaip matote, kiekviena šių stočių verta sustojimų ir atskiro laiko. Bet važiuokite toliau iki pat Rondo Daszynskiego stoties.
Įdomus faktas: beveik 13 km trasa turi 13 stočių, iš kurių net 6 neturi net metu. Pirmieji traukiniai šia linija pradėjo važiuoti vos prieš 5 metus (2015 m.), o galutinai visus darbus planuojama baigti iki 2023 m., kai bus baigtos dar 8 stotys.

Išėję į paviršių galima pasijausti taip, lyg važiuotume ne metro, o laiko kapsulėje. Aplink vien dangoraižiai, vienas aukštesnis už kitą, vien stiklas ir didžiulis judėjimas. Nėra kuo stebėtis – vien tik 2020 metais Varšuvoje planuojama baigti statyti 19 dangoraižių. Nauji pastatai pasiūlys sunkiai suvokiamą kvadratinių metrų plotą – 423 tūks. kv. m. Daugumą jų būtent Rondo Daszynskiego apilinkoje.
Apsižiūrėkite ir tikrai pastebėsite aukščiausią iš visų čia esamų dangoraižių. Tai Warsaw Spire. Jums ten. Baigtas statyti 2016 m. pastatų kompleksas, kurio aukščiausias siekia 220 m, man asmeniškai yra idealus pavyzdys kaip galima naują sujungti su senu. Warsaw Spire turi adresą – Europos aikštė. Patekę į aikštę visų pirmiausia stulbina pagrindinio pastato didumas. Kai akys pripranta, apsižvelgi aplink ir pastebi Seną. Prieškariniai namai, kurie ne tik kad nebuvo nesunaikinti, o gražiai išskirti.
Nauja Varšuva Nauja Varšuva Nauja Varšuva
Nuo Warsaw Spire pastato siūlau patraukti pėstute iki Rondo ONZ – tokio naujo ir seno myšinio niekur daugiau Varšuvoje nerasite. Maža to, vaikštant po gatves Żelazna, Lucka, Prosta, Grzybowska, Twarda matysite prieškarinius fabrikus bei aną šimtmetį prisiminančius gyvenamuosius namus.

Be abejo, aikštę negalima palikti be nuotraukos prie ženklo “Aš myliu Varšuvą”.
Pasiekę Rondo ONZ galite grįžti atgal į metro, pavažiuoti iki Nowy Świat-Uniwersytet stoties ir vėl atsidurti Varšuvos senamiestyje.